Tuesday, April 1, 2014

Madrid



Baskentler oldum olasi hep sikici gelmistir. Paris'i bile sevmek zaman aldi. Madrid ise gitmeyi erteledigim sehirlerden birisiydi fakat gidince gordum ki benim gibi muze ve park tutkunlari icin, bu sehrin listenizin daha yukarilarinda bir yer hakettiginden emin olun. en azindan Hemingway der ki "Madrid butun sehirlerin icinde en Ispanyol olanidir". Bu cumleden yola cikarak diyebilirim ki, bazi sehirleri rehberler yerine orada yasamis ve eserler vermis yazarlardan, onlarin kitaplarindan ogrenmek ve gittiginizde hayalinizde o satirlari canlandirmak gibisi yok. Ben de Madrid e vardigimda tum on yargilarimi bir kenara biraktim ve uzun yillar once okudugum Hemingway'in kisa hikayesindeki " The Capital of the World" un baskahramani hayalperest Paco gibi, acaba Madrid sadece iluzyonlardan ibaret mi diye kesfe koyuldum. Sonuc mu ? Paco kadar haksizlik etmek istemesem de bu sehre, bilirim ki her sehir aslinda biraz iluzyondur. Onemli olan da sizlerde biraktigi izlerdir.

In my estimation, capital cities always has a boring part. Even it took time to love Paris. And Madrid was one of the cities I always put back. But I see that for the people enjoy museums and big parks like me, this city deserves upper places on your list. At least as Hemigway says "Madrid is the most spanish of all cities". Evolving out of this sentence I can say that sometimes writers are better city guides than official ones. So, when I arrived there I left aside all my biasses and I focused on just one question in my mind;  if this city is "full of illusions" like the protagonist Paco says in the short story of Hemnigway´s "The Capital of the World". So ? I don't want to do wrong to Madrid as Paco did, but on the other hand I know that every city has its own illusion. The most important is how it made a mark on you.









Let me introduce you with my lovely life saver Josefina !!!




















Amitsu jumper / Zara jeans / Bimba y Lola boots

14 comments:

  1. tanrı sahıdım olsun kı Madridi hic sevmedim :) yok asırı sıkıcı geldı galiba okadar gezen bırı olarak ıspanyayı ülkelerimin en altına koyuyorm bir de endülüs emevi soyundan gelecegız su yorumlarıma bak ... senın guzellıgın ugruna tek tek resımlere bakıyorum :) ayakkabı ve gozluk :) jean le iyice benzemeye basladınız daha evlenmeden :)öpüyorum sizi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi ciftler birlikte yasaya yasaya birbirlerine benziyorlar heralde. Gozlerim cok fena o yuzden doktor artik fircayi cekti mumkun oldugunca gozumden cikartmamam gerekiyormus :(

      Delete
  2. Madrşd benim de listemin alt sıralarında. Tavsiyenle once kitabı okuycam sonra listemi revize edecegim😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence hic de fena bir yer degil Madrid en azindan bekledigimden cok daha iyi cikti bu da birsey :D

      Delete
  3. Canim ! Madrid inan benim de listemin ust siralarinda degil.. Elbette gormeliyim ve sevecek cokca neden bulabilirim biliyorum ama nedense o sicak ulkenin sevimsiz Ankara'si gibi geliyordu bana.. Lakin an be an okudugum guzel yazilarla yaklasiyorum kendisine. Simdi ise sicacik oldum ! Hemigway bile oyle diyorsa, oyledir.. senin bakis acin zaten benim icin bir baska degerli biliyorsun.. Cok seviyorum postlarini.. Inan icinde modayi takip etmek yerine kendime/icime kattigim fazlaca cumle geciyor.. tesekkurler senin en cok da sanat aski ile yanan kalbine.. :) ha bir de operim ozlemle.. 8 Mayisss !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ( mayis geldi gecti bak bir ay oldu bile Lulum en iyisi mi arayi acmadan sizleri bi Paris'e alayim ;D

      Delete
  4. bak şimdi merak ettim :) barcelonayı çok sevmiştim bi başka ispanya şehrini de severim belki :)

    ReplyDelete
  5. Cok güzel bir yer! =)

    www.missysworld.com

    ReplyDelete
  6. Ne tatlısın sen:)
    Ben hiçbir yere önyargıyla yaklaşmamaya çalışırım,hatta kötü yorumlar dahi olsa daima kendim tecrübe etmek isterim,listemdeki yerini değiştirmem :)
    Bir de ben şu rehber olayına da karşıyım yahu ,sokaklarında kaybolarak yavaş yavaş keşfetmeli..Of acil yeni yerler keşfetmeliyim :)

    Bir de şu güzel gün için çok az kaldı di mi :)))
    Çok heyecanlı!
    hersey dilediğin gibi olsun güzel gülüş <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben rehber olayina karsi degilim aslinda sokaklarda zaten kaybolursun kendini birakirsan ama ya restolar, guzel butikler he bir ayin varsa kaybola kaybola kesfet derim ama kisa zamanli egzintiler icin rehber sart ve ben Lonely Planet koleksiyonumdan vazgecmem :D Ha o guzel mi guzel gun bitti gitti bile Ecemimm zaman ne cabuk geciyormus :(

      Delete
  7. Son cumlende cok haklisin. Baskentler bana da sikici gelmistir ama londra bir istisna benim icin. Ispanya enteresan bir yer ozerklik sebebiyle bu yuzden madrid de surprizli olabilir. Her seyi sikici olsa da yemekleri muhtesemdir diye dusunuyorum:) ayrica senin gozlukler cok yakismis bayan parizyen:)

    ReplyDelete