Sunday, July 13, 2014

Tárraco

Sizi Ispanya'nin kuzey dogusuna ne suruklerdi? Tabiki birbirinden leziz yemekler. Ya Barselona'ya ? Birbirinden modernist mimarisi belkide. Pekiii ya Tarragona'ya ? Antik Roma kalintilari desem ilginizi ceker miyim? Bence Tarragona Barselona'nin golgesinde kalmis sakli bir cennet. Katalonya'nin Romasi. 
What would draw you to the northeast of Spain? All delicious foods, of course. To Barcelona? Modernist buildings, perhaps. And to Tarragona? If I say ancient ruins, is it enough to make attract your attention?


Tren istasyonundan ciktiktan sonra ana bulvara yani Katalan bolgelerinin o meshur Ramblalarindan birine cikiyorum. Bulvar boyunca yurudukten sonra beni palmiye agaclariyla dolu denize bakan "Balco del Mediterrani" Akdeniz Balkonu karsiliyor. 
After I leave the train station, I find myself on the main promenade "Rambla" which is famous in many Catalan cities. I walk through the end of the boulevard and I'm welcomed by the palm-fringed terrace "Balco del Mediterrani" overlooking the beach and the sea beyond.


Terasin soluna bakinca deniz manzarali 2.yy dan kalma 15.000 kisilik Antik Roma amfi tiyatrosu selamliyor.
Left below, the second-century Roman amphitheatre that once hosted up to 15.000 spectators says hi.

Sagina bakinca Berceloneta nin eline su dokemeyecegi cinsten altin kumlu genis ve sakin "Playa del Miracle" hadi bir an once gel diye beni cagiriyor.
Right below peaceful and tranquil "Playa del Miracle" ,which is much more better than Barceloneta,  is calling me. 


Narrow streets open out to Cathedral.


Ayrica Tarragona Michelin in gezip gorulecekler listesinde en ust siralari alip birde UNESCO'nun dunya miraslari listesine girmesine ragmen,  izlenimlerime gore insanlar seyahat tercihini Barselona'nin kuzeyinden yana kullanip guneyindeki bu guzellikleri goz ardi ediyorlar.  
Although Tarragona is Michelin’s top rating for sightseeing — three stars — and was named a Unesco World Heritage site in 2000, travellers use their choice for the north of Barcelona than south and ignore all these ancient ruins.  



Fark ettim ki  Tarragona'da hemen hemen butun restorantlar sadece lokal halk icin hizmet ediyor. Yani turistlerin akin akin gittigi o yerlerden buralarda pek bulamazsiniz. Iste tarragona'yi sevmem icin bir sebep daha.
I realised that Tarragona has very few tourist restaurants, which is something I prefer. Their restaurants cater for the locals.

Tamam kabul ediyorum, Tarragona seyahat listenizin bas siralarinda yazili olmayabilir. Fakat Katalonya'ya ugrayip guneyindeki bu guzellikleri gormeden gitmeyin derim. Zira Antik Roma kalintilari Ispanya da cok rastlanir bir sey degil. 
I accept that it's not a top-shelf destination for me but if you are somewhere in Catalonia, don't miss the beauties in south, Tarragona. Roman ruins aren't really usual things in Spain. 


Next post will be finally totally about our wedding. Stay tuned !!! 
Sonunda dugun fotolari geliyor. Yeni postu bekleyiniz !!!





12 comments:

  1. senı kucuk cılgın bebek :) cok ozledım senı ya hem de fazlası ıle :)

    ReplyDelete
  2. Pazartesi, pazartesi içim açıldı.

    ReplyDelete
  3. Bu blogu yeni keşfettim ve her postu sabırsızlıkla bekliyorum. Çok başarılı bir anlatım ve fotoğraflar

    ReplyDelete
  4. Her zaman böyle güzel kücük az bilinir yerler ilgimi cekmistir yolum o taraflara duserse ugramak uzere not alındı kendisi:) bu arada o plajdaki enerjik pozlarına bayıldım cok keyifli olmus Ezgi'cim:) dugun fotolarıda merakla beklenmekte öperim:)

    ReplyDelete
  5. Ezgicim senin bu gezi postlarını severek takip ediyorum, yine çok farklı ve renkli bir post olmuş, eline sağlık:)

    ReplyDelete
  6. ama yahu ! ben yorum yapmistim dun.. hatta yayinlanmayinca da tedirgin oldum demek hakliydim.. :( Ne dedigimi hatirlayip aynisini yazamam simdi.. neticede duygular anlik.. Gorsellerden sunu istedi canim : Barcelona ve costa brava deniz plani yaptigim x zamanli tatimiz icin burasi da cezbetti beni.. Enerjini yansittigin suyun rengi enfes duruyor.. Bende o sularda ziplamak istiyorum guzel Ezgi'm !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E hadi ozaman Lulum bir sonraki yaz tatili rotasi belirlendi desene :P

      Delete